POTANSİYEL YARARLANICILAR (I) / YARARLANICILAR (II) /
YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLER (III) /
YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLERİN EŞLERİ (IV) İÇİN
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ
I. VERİ SORUMLUSU
Bu aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, “Fatih Sultan Mehmet Mah.,Poligon Cad., Buyaka 2 Sitesi No:8, Kule 2 Kat :15 Ümraniye/İSTANBUL” adresinde mukim, 0528153886000001 Mersis no’lu, İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü’nde 452387-2 sicil numaralı, İstanbul-Alemdağ Vergi Dairesi’ne kayıtlı 528 153 8860 vergi kimlik numaralı Katılım Finans Kefalet A.Ş. (“KFK”) tarafından hazırlanmıştır.
II. Kişisel Verilerin Hangi Amaçla İşleneceği
POTANSİYEL YARARLANICILAR / YARARLANICILAR İÇİN;
Kişisel verileriniz; başta KFK özkaynaklarından sağlanan kefaletlere ilişkin imzalanan protokollerkapsamında olmak üzere tüm kefalet faaliyetlerinin KFK prosedürleri ve/veya ilgili mevzuata uygunolarak yürütülmesinin temini, KFK faaliyetlerinin tanıtım süreçlerinin yürütülmesi, potansiyel konumdayararlanıcı bilgilerinin kayıt, güncelleme, gözlem, sorgulama işlemlerinin yürütülmesi, kefalet talebinindeğerlendirilmesi amacıyla mali derecelendirme yapılması, kefalet taleplerinin incelenmesi vedeğerlendirilmesi, kefalet verilmeden önce araştırma ve risk analizi yapılması, KFK prosedürlerive/veya ilgili mevzuat gereği kefalet tahsis aşamasından önceki faaliyetlerin yürütülmesi, kefaletlerintahsis edilmesi, kefaletlere ilişkin teminatların değerlemelerinin yapılması, teminatların alınması,sigortalanması ve teminatlara ilişkin hukuki işlemlerin tesis edilmesi, kefalet taleplerine yönelikilgililerin hukuki işlem ehliyetlerinin gerektiğinde fiziksel ve ruhsal sağlığa ilişkin sağlık raporları ileteyidi, kefalet verilmesi, kefalet verilmesi sonrasında risk durumunun takip edilmesi, kefalet tazminişlemlerinin yapılması, KFK’nin taraf olduğu hukuki süreçlerin yürütülmesi, kefalet ve borç sürecininsonlandırılması, sözleşmelerin kurulması ve ifası, kanuni hak ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi,hukuki görüşlerin karşılanması, iç denetim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, yurtiçinde ve yurtdışındayer alan kamu ve özel sektör finans kuruluşlarına ait kullanılan fonlara karşı yükümlülüklerin takibi veifası, ilgili kuruluşlara raporlamaların yapılması, hukuki ve ticari güvenliğin temini, talep, öneri,memnuniyet, şikayet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına alınarak incelenmesi ve gerektiğindeyanıtlanması, kefalet uygulamalarına esas teşkil etmek üzere paydaşlardan, resmi kurum vekuruluşlardan, fon aktaran yurtiçinde ve yurtdışında yer alan kamu ve özel sektör finanskuruluşlarından görüş talep edilmesi ve fon sağlayanlara sözleşmesel yükümlülüklerin yerinegetirilmesi, muhaberat faaliyetlerinin yürütülmesi, KFK yerleşkelerinde güvenlik amacıyla kapalı devrekamera kayıtlarının alınması, KFK santral sistemi üzerindeki aramaların ve görüşmelerin kayıt altınaalınması, iş faaliyetlerinin ve operasyonel süreçlerin planlanması ve icrası, kurumsal ziyaretlerin sayısıve içeriğinin performans açısından kontrol edilmesi ve değerlendirilmesi, kurumsal ilişkilerindüzenlenmesi, geliştirilmesi, hizmet kalitesi, yararlanıcı memnuniyetinin ölçümlenmesi, şikayetyönetimi vb. kurumsal ilişkilerin yürütülmesi ve geliştirilmesi için anket yapılması, 5411 sayılıBankacılık Kanunu’nun 49. maddesinde tanımlanan risk grubuna dahil her bir yararlanıcıyatanımlanabilecek kefalet limitinin belirlenebilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, kontrol edilmesiamaçlarıyla işlenmektedir.
YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLER İÇİN;
Kişisel verileriniz; başta Kfk Özkaynaklarindan Sağlanan Kefaletlere İlişkin imzalanan protokollerkapsamında olmak üzere tüm kefalet faaliyetlerinin KFK prosedürleri ve/veya ilgili mevzuata uygunolarak yürütülmesinin temini, kefalet taleplerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, kefalet verilmedenönce araştırma ve risk analizi yapılması, kefaletlerin tahsis edilmesi, kefaletlere ilişkin teminatlarındeğerlemelerinin yapılması, teminatların alınması, sigortalanması ve teminatlara ilişkin hukukiişlemlerin tesis edilmesi, teminat giriş ve çıkış işlemlerinin yürütülmesi, kefalet taleplerine yönelikilgililerin hukuki işlem ehliyetlerinin gerektiğinde fiziksel ve ruhsal sağlığa ilişkin sağlık raporları ileteyidi, kefalet verilmesi, sözleşmelerin kurulması ve ifası, kanuni hak ve yükümlülüklerin yerinegetirilmesi, kefalet verilmesi sonrasında risk durumunun takip edilmesi, kefalet tazmin işlemlerininyapılması, KFK’nın taraf olduğu hukuki süreçlerin yürütülmesi, kefalet ve borç sürecininsonlandırılması, hukuki görüşlerin karşılanması, iç denetim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, hukuki veticari güvenliğin temini, talep, öneri, memnuniyet, şikayet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına alınarakincelenmesi ve gerektiğinde yanıtlanması, muhaberat faaliyetlerinin yürütülmesi, kamera kayıtlarınınalınması, raporlama süreçlerinin yürütülmesi, KFK santral sistemi üzerindeki aramaların vegörüşmelerin kayıt altına alınması, KFK yerleşkelerinde güvenlik amacıyla kapalı devre kamerakayıtlarının alınması, iş faaliyetlerinin ve operasyonel süreçlerin planlanması ve icrası, kurumsalziyaretlerin sayısı ve içeriğinin performans açısından kontrol edilmesi ve değerlendirilmesi, kurumsalilişkilerin düzenlenmesi, hizmet kalitesi, yararlanıcı memnuniyetinin ölçümlenmesi, şikayet yönetimivb. kurumsal ilişkilerin yürütülmesi ve geliştirilmesi için anket yapılması, 5411 sayılı BankacılıkKanunu’nun 49. maddesinde tanımlanan risk grubuna dahil her bir yararlanıcıya tanımlanabilecekkefalet limitinin belirlenebilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, kontrol edilmesi amaçlarıylaişlenmektedir.
YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLERİN EŞLERİ İÇİN;
Kişisel verileriniz; başta Kfk Özkaynaklarindan Sağlanan Kefaletlere İlişkin imzalanan protokollerkapsamında olmak üzere tüm kefalet faaliyetlerinin KFK prosedürleri ve/veya ilgili mevzuata uygunolarak yürütülmesinin temini, kefaletlerin tahsis edilmesi, kefaletlere ilişkin teminatların alınması veteminatlara ilişkin hukuki işlemlerin tesis edilmesi, teminat giriş ve çıkış işlemlerinin yürütülmesi,kefalet taleplerine yönelik ilgililerin hukuki işlem ehliyetlerinin gerektiğinde fiziksel ve ruhsal sağlığailişkin sağlık raporları ile teyidi, sözleşmelerin kurulması ve ifası, kanuni hak ve yükümlülüklerinyerine getirilmesi, KFK’nın taraf olduğu hukuki süreçlerin yürütülmesi, kefalet ve borç sürecininsonlandırılması, hukuki görüşlerin karşılanması, iç denetim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, hukuki veticari güvenliğin temini, talep, öneri, memnuniyet, şikayet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına alınarakincelenmesi ve gerektiğinde yanıtlanması, muhaberat faaliyetlerinin yürütülmesi, raporlamasüreçlerinin yürütülmesi, KFK santral sistemi üzerindeki aramaların ve görüşmelerin kayıt altınaalınması, KFK yerleşkelerinde güvenlik amacıyla kapalı devre kamera kayıtlarının alınması, işfaaliyetlerinin ve operasyonel süreçlerin planlanması ve icrası, hizmet kalitesi, yararlanıcımemnuniyetinin ölçümlenmesi, şikayet yönetimi vb. kurumsal ilişkilerin yürütülmesi ve geliştirilmesiiçin anket yapılması, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nun 49. maddesinde tanımlanan risk grubuna dahilher bir yararlanıcıya tanımlanabilecek kefalet limitinin belirlenebilmesi, izlenebilmesi,raporlanabilmesi, kontrol edilmesi amaçlarıyla işlenmektedir.
III. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
POTANSİYEL YARARLANICILAR / YARARLANICILAR / YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLER / YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLERİN EŞLERİ İÇİN;
Kişisel verileriniz; e-posta, KFK internet sitesi, KFK sosyal medya hesapları, faks, sms, Kredi KayıtBürosu, Kredi Veren kayıtları, CCTV, KFK santral sistemi, mahkeme ve diğer resmi kurumlar vb.kanallar vasıtasıyla sözlü, yazılı, fiziki olarak ve/veya elektronik ortamda dijital ya da kağıt üzerindetoplanmakta ve saklanmaktadır.4 / 5Kişisel verileriniz Kanun’un m. 5/2-(a) bendinde yer alan “kanunlarda açıkça öngörülmesi”, Kanun’unm. 5/2-(c) bendinde yer alan “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olmasıkaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması”, Kanun’un m. 5/2-(ç)bendinde yer alan “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunluolması”, Kanun’un m. 5/2-(e) bendinde yer alan “bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması içinveri işlemenin zorunlu olması”, Kanun’un m. 5/2-(f) bendinde yer alan “ilgili kişinin temel hak veözgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesininzorunlu olması” hukuki sebeplerine; bu hukuki sebeplere dayandırılamayan durumlarda Kanun’un 5/1.maddesinde belirtilen “ilgili kişinin açık rızası” hukuki sebebine,
Sağlık ve cinsel hayat dışındaki özel nitelikli kişisel verileriniz Kanun’un 6/3. maddesinde belirtilen “kanunlarda öngörülmesi” hukuki sebebine; kanunlarda öngörülmesi hukuki sebebine dayandırılamayan durumlarda Kanun’un 6/2. maddesinde belirtilen “ilgilinin açık rızası” hukuki sebebine,
Sağlık verileriniz Kanun’un 6/2. maddesinde belirtilen “ilgilinin açık rızası” hukuki sebebine dayalı olarak işlenmektedir.
IV. Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
POTANSİYEL YARARLANICILAR / YARARLANICILAR / YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLER İÇİN;
Kişisel verileriniz; ilgili mevzuat hükümlerinin çizdiği sınırlar dahilinde, yukarıda belirtilen amaçlarıngerçekleştirilmesi ve ilgili mevzuatın getirdiği yükümlülüklerin yerine getirilmesi ile sınırlı olmak üzereT.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, Bankalar, Finansal Kiralama Şirketleri, KOSGEB, TÜBİTAK, krediveren diğer kurum ve kuruluşlar ile yurt içinde ve yurt dışında fon sağlayan diğer kamu ve özel sektörkuruluşları, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Katılım Bankaları Birliği, Türkiye Bankalar Birliği RiskMerkezi, T.C. Merkez Bankası, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, T.C. SayıştayBaşkanlığı, KFK’nın bilgi teknolojilerine yönelik altyapı, işletim ve diğer tüm bilgi teknolojileriişlemleri ile KFK’nın faaliyetleri için gereken diğer tüm konularda destek hizmeti/diğer hizmet alımıyapılan kişi/şirket/kurumlar ile anket hizmeti dahil mal ve hizmet sağlayan tedarikçi 3. kişiler, noterler,tapu müdürlükleri, emniyet müdürlükleri, sigorta şirketleri, adli ve idari makamlar ile ilgili diğer kamukurum ve kuruluşlarına aktarılabilmektedir.
YARARLANICILARA TEMİNAT VERENLERİN EŞLERİ İÇİN
Kişisel verileriniz; ilgili mevzuat hükümlerinin çizdiği sınırlar dahilinde, yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ve ilgili mevzuatın getirdiği yükümlülüklerin yerine getirilmesi ile sınırlı olmak üzere adli ve idari makamlar ile ilgili diğer kişi ve kuruluşlara aktarılabilmektedir.
V. Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Hakları
Kanun uyarınca kullanabileceğiniz haklarınız;
■ Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
■ Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
■ Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
■ Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
■ Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
■ Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yokedilmesini isteme,
■ Kanun’un 11. maddesinin (e) ve (f) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığıüçüncü kişilere
bildirilmesini isteme,
■ İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisialeyhine bir sonucun
ortaya çıkmasına itiraz etme,
■ Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarar uğraması halinde zararıngiderilmesini talep etme
Yukarıdaki açıklanan hususlarla ilgili detaylı bilgi için kvkk@katilimkefalet.com.tr kullanılarak KFKile iletişime geçilebilirsiniz.
Kanun kapsamındaki haklarınıza ilişkin başvurularınızı, kimliğinizi tevsik edici belgeler ve talebiniziiçeren dilekçe ile KFK Genel Merkezine bizzat elden veya noter kanalıyla,katilimfinans@hs01.kep.tr adresine, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da KFK’ya daha öncebildirdiğiniz ve KFK sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanmak suretiyleiletilebilirsiniz. Başvurunuza ilişkin tarafımızca yazılı cevap verilmesi gerektiği takdirde veverilecek yazılı cevabın 10 sayfayı geçmesi ve/veya CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamındaverilmesini gerektirmesi halinde “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ”hükümleri dahilinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ücrete tabi olacaktır.
Kanun ve ilgili alt mevzuatın öngördüğü şekil ve içerik şartları gözetilmeksizin iletilen istekler, KFKtarafından dikkate alınamayabilecektir.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I “Potansiyel Yararlanıcılar”, KFK'nın özkaynak paketinden yararlanma amacıyla KFK'ya başvuran gerçekkişileri ve/veya tüzel kişilerin gerçek kişi ortakları ve temsilcilerini ifade eder.
II Yararlanıcılar”, KFK' nın özkaynak paketinden yararlanan şahıs şirketi sahibi gerçek kişileri ve/veya tüzelkişilerin gerçek kişi ortakları ve temsilcilerini ifade eder.
III “Yararlanıcılara Teminat Verenler”, KFK'nın özkaynak paketinden yararlanan gerçek veya tüzel kişilerekefil olan ve teminat veren gerçek kişiler ile tüzel kişilerin gerçek kişi ortak ve/veya temsilcilerini ifade eder.
IV “Yararlanıcıya Teminat Verenlerin Eşleri”, KFK'nın özkaynak paketinden yararlanan gerçek veya tüzelkişilere kefil olan ve teminat veren gerçek kişiler ile tüzel kişilerin gerçek kişi ortak ve/veya temsilcilerinin ilgili hukuki ilişkide muvafakatı gereken eşini ifade eder.